Sezdil İle Mutluluk Ara

Öne Çıkan Yayın

YKS İÇİN MORAL!!

Bugün ne yazmak istediğimi düşünürken sınav stresi geldi aklıma. Arkadaşlar, canlarım, bir tanelerim evet bunalıyoruz, dayanacak gücümüz kuv...

16 Şubat 2020 Pazar

TYT'de 28 Netten Nasıl 70-80 Nete Çıktım!!!

 Eveet arkadaşlar. Bende birçok insan gibi mezuna kaldım. Geçen sene netlerim berbattı gerçekten çalışmamıştım. Ama aslında biraz gayret edince olmayacak bir şey değilmiş. Sistemli çalışmak her şeyin ve her başarının başlangıcıymış.
 Evet günde gerekirse 10 saat gerekirse 12 saat ve gerekirse 5 saat çalışıyorum. Arada çalışmadığım günler elbet oluyor. Çünkü olması gerekli. İNSANIZ ROBOT DEĞİL! Her şeyi kontrol edebilmekle başlamalıyız işe. Ben 5 saatte anlıyorsam 5 saat çalışacağım arkasından soru çözmeden bu konu bitti diyip geçmeyeceğim. Bir de şu sistem var. Ben uyguluyorum:
=>Her gün ne yaptığımı yazdığım bir defterim var. Her sabah paragraf ile başlıyorum netlerimi yazıyorum bitirdiğim konuları ve kaç soru çözdüğümü. Bundan 3 gün sonrasına not alıyorum. Mesela bugün Biyoloji'den Duyu Organlarını bitirmiş olayım. 19.02.2020 ye not alıyorum AYT-Biyoloji=Duyu Organları sorularını çöz diye. Böylelikle tekrar etmiş ve konu pekiştirmiş oluyorum. 
=>Her hafta düzenli deneme çözüyorum. Denemelerimin soru çözüm videoları var. Netlerim her geçen gün artıyor ve daha çok artıyor. Ben her yaptığım denemeyi bu deftere not alıyorum. Netlerim beni tatmin etmedikçe daha çok ders çalışıyorum.
=>Kavram haritası çıkarıyorum. Matematik harici diğer derslerden bunu yaparak daha iyi öğreniyorum. Deneyebilirsiniz. İlerleyen yazılarımızda kavram haritası çıkarmanın püf noktalarını sizinle paylaşıp. Örnek kavram haritaları yayınlayacağız. 
=>Bir sıkıntı da TYT Fen çabuk unutulan ve mantık isteyen bir alan. Bu yüzden MSÜ'ye kadar hırs yapıp TYT Fen' i tekrar ediyorum.
Nasıl Mı Tekrar
1-)Karıştırdığım noktaları küçük kağıtlara yazıyorum.
2-)Her gün derse başlamadan önce onları okuyorum.
3-)Geri kalan konuyu her akşam 2 saatimi ayırarak önemli yerleri bir deftere not alıyorum.
4-)Her gün aldığım notları okuyorum.
5-)Yazarken öğrenip okurken de pekiştiriyorum. Daha kalıcı oluyor.

 Ailemiz büyüdükçe istediğiniz konuda notlarımı paylaşmayı düşünüyorum sizinle. Doping Hafıza kullanıyorum ve kaliteli notlarım var. Bunları yakın zamanda çoğalttırıp satmayı da düşünüyorum. Çünkü öğretmenlerim ve çevremdeki özel ders öğretmenleri notlarımın gayet güzel nokta atışı yaptığını, beni başarıya götüreceğini dile getiriyorlar. Aile olalım derken blöf yapmıyoruz biz. Her konuda sizlere destek olmak için yanınızdayız.
 Takipte kalın, büyürken gelişelim, gelişirken eğlenelim 🤗🤗🤗💜

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder




BİZ DE SİZİ BEKLİYORDUK 😊😍